Téma měsíce
1. třída – KOŤÁTKA
Integrovaný blok: PODZIM
Téma: UŽ JSEM TADY, LÍBÍ SE MI VE ŠKOLCE
Podtéma: KDO POHLADÍ MODROOČKA
POJĎ SI HRÁT!
Pedagogický záměr:
- připravit dětem a rodičům příjemný a klidný nástup do mateřské školy
- nabídnout dětem tvořivé prostředí v koutcích i u stolečků, seznámit je s novým prostředí
- poučit děti o bezpečném pohybu ve všech prostorách MŠ, bezpečném pohybu na školní zahradě
Výtvarné a pracovní činnosti:
- seznámit děti s výtvarnými technikami, výtvarným materiálem
- zaměřit se na volnou tvořivost dětí
- rozvíjet jemnou motoriku rukou brou s barvou, použít prstové barvy, vodové barvy, zapouštění do mokrého podkladu - tuž
Pohybové činnosti:
- rozvoj hrubé motoriky dětí při cvičení s hudbou, pohybových hrách
- nabídnout cvičení s hudbou i na nářadí
- podporovat odvahu a bezpečný pohyb na průlezkách školní zahrady
Hudební činnosti:
- jednoduchá rytmická a melodická cvičení
- rozvoj hudebního sluchu a cítění nabídkou hry na hudební nástroje
Básně:
Naše kočka strakatá, měla čtyři koťata, jeden morek, druhé bílé, třetí žluté roztomilé a to čtvrté strakaté, po mamince okaté
To jsou ruce, to jsou dlaně, mýdlo s vodou patří na ně. A po mýdle dobré jídlo a po jídle zase mýdlo
Písně:
- Naše školka
- Jedna dvě
Knihy:
- Z deníku kocoura Modroočka
- Pohádkový dědeček
- Moje první pohádky
Grafomotorika:
Rozvoj pohyblivosti ramenního kloubu při malování na IT panelu, uvolnění ramenního kloubu při cvičení a pohybových hrách
2. třída – Želvičky
Integrovaný blok : Podzim
Tématický celek : Vítáme Vás v mateřské škole
Podtémata:
- Těšíme se do školky na kamarády
- Pojď si se mnou hrát
Pedagogický záměr:
- rozvíjet schopnost žít ve společenství ostatních lidí, přináležet ke společenství dětí ve třídě.
- uplatňovat základní společenské návyky, spolupracovat a domlouvat se.
- aktívně se zapojit do činnosti řízené pedagogem.
- zapojit se do společné oslavy, plnit zadané úkoly
Motivační říkanka:
Po prázdninách kluci, holky, spěchejte do naší školky.Školička jak kytička, slyšet je v ní písnička. Zpívá dětem pro radost, pro všechny má hraček dost.
Výtvarné a pracovní činnosti:
- otisk rukou / patřím do této třídy/, tempery
- obkreslení těla kamaráda, vystřihování
- kresba tužkou lidské postavy / maminka, tatínek/
- kreslení na téma" Zážitky dětí z prázdnin", kresba olejovými pastelami
- uvolňování ruky, zápěstí / kresba na tabuli
- grafické listy, kývání, houpání
- vybarvování omalovánek
- modelování z plastelíny
- hry s tvořítky v písku, stavby hradů, cest
- výroba papírové želvičky, vystřihování
Pohybové činnosti:
- cvičení na gymnastických míčích
- cvičení na podložkách, jóga
- motivované cvičení i ve dvojicích, využití náčiní
- cvičení s hudbou / Míša, Štístko a Poupěnka.../
- cvičení na nářadí
- koulení a podávání míče ve dvojicích
- nácvik PH a HPH / Na peška, Na šáteček, Na kominíčka...../
- zdolávání průlezek na ŠZ, houpání na houpačkách
- jízda na odrážedlech, kolech na dopravním hřišti
Básně:
Po prázdninách
Už se těším do školky
Ať si holka nebo kluk
Kamarád
Naše školka
Přivítání
Písně:
Pořádníček
Září
Podzimku, podzimku
Naše školka
Jaro, léto, podzim, zima
Písnička o usmívání
Zpívejme si, zpívejme
Barevná písnička
Kamarádská
Knihy.
Honzíkova cesta
Birlibán
Pohádkový dědeček
Dědečku, vyprávěj
Grafomotorika:
- práce na pracovních listech, v pracovních sešitech.