Téma měsíce
1. třída – KOŤÁTKA
Integrovaný blok – JARO
Podtémata
- V ŘÍŠI POHÁDEK
- VČERA TÁTA NA VENKU
Pedagogický záměr
- zapojit se do příprav tanečních aktivit a společných her
- rozvoj představivosti a fantazie dětí prostřednictvím pohádkových příběhů
- rozvoj vnímání změn v přírodě
- zapojit se do příprav programu pro maminky, reprodukovat krátké texty, pohybově vyjádřit roli
- rozvíjení představ dětí o světě, jiných zemích, jiné kultuře, počasí
- uplatňovat základní společenské návyky, neubližovat si, půjčit si hračku
- zapojit se do nabízených aktivit, uplatnit vlastní volbu
- rozvoj pozitivních citů k sobě, získání sebedůvěry, zdravého sebevědomí, zvládnout sebeobsluhu
Výtvarné a pracovní činnosti
- rozvoj jemné motoriky rukou, práce s detailem
- malování a práce s barvou
- procvičit si hybnost prstů, nácvik stříhání
- lepení a práce s papírem
Pohybové činnosti
- rozvoj hrubé motoriky těla, seznámit se s tělovýchovným nářadím a náčiním, cvičit s míčkem, nácvit hodu míčkem
- zvládnout skoky na trampolíně
- cvičení na nářadí plynule za sebou
- taneční improvirace podle hudby, cvičení se šátkem
- pohybová improvizace na dané téma
- zdolávání průlezek na ŠZ, podporovat odvahu dítěte, překonat strach
Básně:
To jsou prsty, to jsou dlaně
Na zemi spolu sedíme
Co má ráda naše kočka
Sova
Beruška
Šla Karkulka černým lesem
Písně:
Pohádkový zvoneček
Naše školka
Uklízecí písnička
Knihy:
Kocourek Modroočko
Chodím do školky
Cesta kolem světa
Krtek a sněhulák
Grafomotorika:
- rozvoj pohyblivosti ramenního kloubu, cvičení s hudbou, kresba na IT panelu, jednotlivé body - beruška
2. třída – Želvičky
Integrovaný blok : JARO
Témata: Veselá školka
Příroda se probouzí
Podtémata: Kdo, co, čím
Kytičky, probuďte se
Za zvířátky do ohrádky
Pedagogický záměr:
- osvojovat si povědomí o činnostech lidí, sounáležitosti s ostatním světem.
- znát názvy povolání, zaměstnání rodičů
- tvořivě využívat přírodní i ostatní materiály při pracovních a výtvarných činnostech, experimentovat s materiály, poznávat a využívat výrazové možnosti.
- starat se o rostliny, chránit přírodu v okolí, živé tvory........
- zapamatovat si názvy zvířat a jejich mláďat
- projevovat se citlivě k živým bytostem, přírodě i věcem, pomáhat ostatním.
Výtvarné a pracovní činnosti:
- malování na téma "Čím bych chtěl být"
- modelování z plastelíny " Pekař peče..."
- úklid školní zahrady po zimě, využití dětského zahradního nářadí / hrábě, smetáčky, motyčky, konvičky....../
- péče o zahradní záhonky
- experimenty ve třidě, rychlení semínek
- skládání ze čverce papíru " Sněženky ", nalepovat, dokreslovat
- Jarní zahrádka, využití nových výtvarných technik
- kreslení na tabuli na ŠZ, na asfalt / barevné křídy /
- pozorování mikroskopem na ŠZ / rostlinky, hmyz /
- modelování " Moje oblíbené zvířátko"
- kresba, vybarvování omalovánek se zvířecí tématikou
Pohybové činnosti
- cvičení na gymnastických míčích
- nácvik PH a HPH a tanečku/ Na Ševce, Na řemeslníky, Na kvočnu a kuřátka, Na kočku a myš, Uvíjíme věneček, Pásla ovečky, Přišlo jaro, Šel zahradník, Sedmikráska, Cibulenka.....
- plavecký výcvik
- zdolávání prulezek na ŠZ.
- cvičení podle hudby / Štístko a Poupěnka, Míša, Dáda..../
Motivační říkanka:
Pohladilo zlaté slunce, chladnou jarní zem, na kytičky zavolalo " Kytky, pojďte ven".
Básně:
Pekař peče housky
Probuďte se poupátka
Petrklíč
Sněženka
Pampeliška
Já jsem šelma kočiči
Pejsek
Hřibátko
Písně:
Když jsi kamarád
Šel zahradník
Jede, jede, poštovský panáček
Kudy chodí jaro
Petrklíč
Barevná
Kvítí a sluníčko
Krávy, krávy
Když jsem já sloužil
Sousedovic kočička
Já mám koně
Knihy:
Jak přichází déšť
Povídání o pejskovi a kočičce
Dášeňka
Grafomotorika:
Práce v pracovních sešitech pro střední a předškolní děti
Grafické cviky:
- vertikální smyčky
- vlnovka