Kontakty
Základní škola 777 077 315
Mateřská škola 739 492 582
MAP ORP Ostrava III NPO OP VVV

Téma měsíce

1. TŘÍDA   KOŤÁTKA

INTEGROVANÝ BLOK: PODZIM

Téma: Když přichází podzim, Barvy podzimu

Podtéma: Vitamíny ze zahrádky, Podzimní strašidýlka, Listopad, listopad, lísteček mi na dlaň spad, Loučíme se s podzimem, Co skrývá les

Klíčové kompetence:

K učení - rozvíjet u dětí zájem o přírodu, prostřednictvím známých skutečností, pozorováním rozšiřovat elementární poznatky dítěte o světe lidí a přírody 

K učení - dítě se učí řešit problémy, vyvozovat závěry na základě vlastní zkušenosti, experimentu, postupuje cestou pokusu a omylu

Činnostní a občanské - dítě směřuje k vytváření elementárních představ o tradicích a zvycích ve světě lidí a kultury

Pedagogický záměr:

  • zapojit se do společných aktivit a her
  • adaptovat se na nové prostředí, život v mateřské škole, zapojit se do aktivit center
  • seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému dítěti, k dospělému
  • osvojení si poznatků a dovedností k podpoře osobní pohody i pohody prostředí

Centra aktivit:

1.ATELIÉR

2.DIVADLO A HUDBA

3.DOMÁCNOST

4.OBJEVUJEME SVĚT

5.KOSTKY

6.MANIPILAČNÍ A STOLNÍ HRY

7.DÍLNA

8.POHYB

Básně:

Dráček

Žába skáče

Jedna louže

To jsou ruce

Foukej, foukej, větříčku

Písně:

Kočka leze dírou

Proč

Holka modrooká

Na malíře

Listopad

Lísteček zelený

Auto

Pohybové a hudebně-pohybové hry, tanečky:

Na draka

Na bublinu

Na procházku

Na auta

Na knedlíky

Na zajíčka

Cibulenka

Grafomotorika: kresba na IT panelu-sluníčko, drak, vítr, déšť

Využití knih:

Alenčina čítanka

Povídání o pejskovi a kočičce

O zvědavém štěňátku

O ježkovi

 

2. TŘÍDA  ŽELVIČKY

INTEGROVANÝ BLOK: Podzim

Téma: : Sklízíme plody podzimu

Podtéma: Když vítr fouká, draci tančí, Vesele a bez strachu, Ovocný a zeleninový karneval

Klíčové kompetence k učení:

Soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů

Učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje

Pedagogický záměr:

  • rozvíjet u dětí schopnosti, podporující kladné hodnocení výtvarných a dalších činností
  • rozlišit známé chutě, vůně i zápachy (sladké, slané, kyselé, hořké)
  • rozlišovat společensky nežádoucí chování (lež, ubližování, lhostejnost)
  • vést děti k spontánnímu projevu
  • rozvíjet jemnou motoriku dítěte, podporovat jeho fantazii a tvořivost

Centra aktivit:

Knihy a písmena

Ateliér

Pokusy a objevy

Kostky

Manipulační a stolní hry

Domácnost

Pohyb

Dramatizace

Básně:

Drak

Ježek

Kominíček

Brambora

Dráček

Strašidlo

Písně:

Vyleť draku

Vyletěl si pyšný drak

Strašidlácké běsnění

Zasmála se ježibaba

Pohybové hry:

Tiše děti ježek spí

Na jablíčka

Na knedlíky

Na barevné draky

Grafomotorika: létající listy

Využití knih:

Kubula a Kuba Kubikula

Ať žijí duchové

Hotel Transylvánie

Perníková chaloupka

Honzíkova cesta

Pohádkový dědeček

Škola rodinného typu

Všichni se tu navzájem známe a lépe se nám spolupracuje

Individuální přístup

Ke každému žákovi přistupujeme individuálně

Moderní vybavení

Interaktivní tabule, notebooky, interaktivní výukové programy