Téma měsíce
1. TŘÍDA
INTEGROVANÝ BLOK: JARO, LÉTO
TÉMA: CO BUDE, AŽ VYROSTU, SLUNÍČKO SE USMÍVÁ
PODTÉMA: AHOJ ŠKOLKO, AHOJ PRÁZDNINY
CENTRA AKTIVIT: Ateliér
Pohyb
Divadlo a hudba
Domácnost
Manipulační hry
Dílna
Objevujeme svět
Kostky
KLÍČOVÉ KOMPETENCE - K UČENÍ, rozvíjet u dětí spontánní i vědomé učení, podporovat u dětí soustředění při společných činnostech,
KLÍČOVÉ KOMPETENCE - ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, prohlubovat poznatky o okolním světě pozorováním, rozhovorem, porovnáváním vlastních a získaných poznatků.
PEDAGOGICKÝ ZÁMĚR:
- navazovat na znalosti dětí, prohlubovat poznatky o dopravních prostředcích, cestování a poznávání
- rozvíjet fantazii dítěte četbou příběhů a pohádek, zaměřit se na porozumění textu, procvičení sluchové paměti
- připravit dětem dostatečný prostor pro výběr činnosti a hry v centrech aktivit
- připravit dětem odpovídající prostředí pro rozvoj tvořivosti a představivosti při přípravě dárku pro tatínka zaměření na výtvarné a pracovní aktivity
- rozvíjet zdatnost a obratnost dětí, při zdolávání průlezek a atrakcí na výletě
Písně
Táto, táto, Když sluníčko svítí, Auto, Jdeme spolu, Travička zelená, Sedmikráska, Proč kopřiva pálí, Barvičky, Jaro, léto, podzim zima, Hrálo si koťátko, Kohoutek, Koulelo se koulelo, Motýlku, motýlku
Básně
Táta
Letadlo
Ty a já
Léto chvátá, běží cvalem, pak si klidně poskočí, sluníčko je zlatým králem, nekoukej mu do očí
Vyšlo slunce, zasvítilo, na nebi se obrátilo, každá holka maličká, radost má ze sluníčka.
Výtvarné a pracovní aktivity
- výroba dárku
- lepení tvarů, dokreslování obličeje tatínka
- modelování detailu - pavouček, včelka, motýlek, sluníčko
- výroba motýlka ze sádry, sluníčka ze sádry
Grafomotorika - rozvoj pohyblivosti ramenního kloubu, jemné motoriky rukou při hře, motýl létá
kresba na IT panelu, můj tatínek, běh koníka, dráha pro závody, balonky pro děti, SD: kresba podle pokynů, sluníčko nahoře, uprostřed, dole
INTEGROVANÝ BLOK: Léto
Téma: : Ahoj školko, ahoj prázdniny
Podtéma: Letem světem za dětmi z celého světa; Pojedeme na výlet
Klíčové kompetence sociální a personální, kompetence k učení
Dítě ukončující předškolní vzdělávání
- Chápe, že nespravedlnost, ubližování, ponižování, lhostejnost, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou
- Poznává, že se může mnohému naučit , raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
- Cítit sounáležitost s ostatními, nabídnout pomoc
- Přijmout roli ve hře ( např. jako organizátor, jako pozorovatel, jako spoluhráč)
- Pohybovat se bezpečně ve skupině dětí
- Jednoduchý problém vyřešit samostatně i ve spolupráci s kamarády, při složitějších se poradit, postupovat podle pokynů a instrukcí
Centra aktivit:
- Knihy a písmena
- Ateliér
- Pokusy a objevy
- Kostky
- Manipulační a stolní hry
- Domácnost
- Pohyb
- Dramatizace
Básně:
- Želva
- Žirafa
- Zpívající studánka
- Táto, táto, tatínku
Písně:
- Afrika
- V Americe
- Kolik je na světě
- Školka už nám mává – Karol a Kvído
- Na mravenčí pasece
- Smály se veverky
- Voláme sluníčko
Pracovní listy:
Grafomotorika: šikmé čáry – jehličnatý strom, vinutí, fiktivní písmo
Využití knih:
- S Medovníčkem do pohádky
- O makové panence
- Jak si uděláme zeměkouli
- 366 otázek a odpovědí
Hry:
- Na peška
- Zlatá brána
- Na konopky