Kontakty
Základní škola 777 077 315
Mateřská škola 739 492 582
MAP ORP Ostrava III NPO OP VVV

Téma měsíce

1. TŘÍDA   KOŤÁTKA

INTEGROVANÝ BLOK: PODZIM

Téma: Když přichází podzim, Barvy podzimu

Podtéma: Vitamíny ze zahrádky, Podzimní strašidýlka, Listopad, listopad, lísteček mi na dlaň spad, Loučíme se s podzimem, Co skrývá les

Klíčové kompetence:

K učení - rozvíjet u dětí zájem o přírodu, prostřednictvím známých skutečností, pozorováním rozšiřovat elementární poznatky dítěte o světe lidí a přírody 

K učení - dítě se učí řešit problémy, vyvozovat závěry na základě vlastní zkušenosti, experimentu, postupuje cestou pokusu a omylu

Činnostní a občanské - dítě směřuje k vytváření elementárních představ o tradicích a zvycích ve světě lidí a kultury

Pedagogický záměr:

  • zapojit se do společných aktivit a her
  • adaptovat se na nové prostředí, život v mateřské škole, zapojit se do aktivit center
  • seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému dítěti, k dospělému
  • osvojení si poznatků a dovedností k podpoře osobní pohody i pohody prostředí

Centra aktivit:

1.ATELIÉR

2.DIVADLO A HUDBA

3.DOMÁCNOST

4.OBJEVUJEME SVĚT

5.KOSTKY

6.MANIPILAČNÍ A STOLNÍ HRY

7.DÍLNA

8.POHYB

Básně:

Dráček

Žába skáče

Jedna louže

To jsou ruce

Foukej, foukej, větříčku

Písně:

Kočka leze dírou

Proč

Holka modrooká

Na malíře

Listopad

Lísteček zelený

Auto

Pohybové a hudebně-pohybové hry, tanečky:

Na draka

Na bublinu

Na procházku

Na auta

Na knedlíky

Na zajíčka

Cibulenka

Grafomotorika: kresba na IT panelu-sluníčko, drak, vítr, déšť

Využití knih:

Alenčina čítanka

Povídání o pejskovi a kočičce

O zvědavém štěňátku

O ježkovi

 

2. TŘÍDA  ŽELVIČKY

INTEGROVANÝ BLOK: Podzim

INTEGROVANÝ BLOK: Podzim

Téma: Barevný podzim

Podtéma: Podzimní kouzla v lese, Aby nás bacily nepřepadly

Klíčové kompetence činnostní a občanské, komunikativní:

Dítě ukončující předškolní vzdělávání

- dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých.

- ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své

myšlenky, sdělení, obrázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede

smysluplný dialog

Pedagogický záměr:

- vést děti k ochraně živočichů a živé přírody

- chovat se přiměřeně a bezpečně v různém prostředí

- vést děti ke všímavosti proměn, záměn v okolí, v přírodě

- dodržovat společně dohodnutá a pochopená pravidla vzájemného soužití v mateřské

škole a na veřejnosti

Centra aktivit:

Knihy a písmena

Ateliér

Pokusy a objevy

Kostky

Manipulační a stolní hry

Domácnost

Pohyb

Dramatizace

Básně:

Veverka čiperka

Polámal se mraveneček

Bacil

Nemocná panenka

Básně o lidském těle

Písně:

Huboval vrabčák na zimu

Bude zima, bude mráz

Smály se veverky

Zajíčku v lesíčku

Doktora se nebojíme

Paleček a jeho kamarádi

Pohybové hry:

Na ježka

Na zajíčka

Na veverky

Na medvěda

Námětové hry na „ Lékaře“

Grafomotorika: Šikmé čáry (listnatý strom), ležatá osmička, obloučky

Využití knih:

Pohádky pod polštář

Z deníku kocoura Modroočka

Moudrá sova Rozárka

Encyklopedie

Věda není nuda

O lidském těle

Jak funguje svět

Škola rodinného typu

Všichni se tu navzájem známe a lépe se nám spolupracuje

Individuální přístup

Ke každému žákovi přistupujeme individuálně

Moderní vybavení

Interaktivní tabule, notebooky, interaktivní výukové programy